Ofte stilte spørsmål

Her finner du spørsmål og svar på ofte stilte spørsmål.

Finner du ikke det du letet etter vennligst kontakt oss per telefon 56 99 92 00 eller per epost post@credits.no

 

   

 

Bruk av kort

Oversikt over gjeldende priser finner du her.

Det tar normalt sett 7-10 virkedager fra bestilling til du mottar både kredittkort og PIN-kode. Kredittkort blir alltid sendt til din folkeregistrerte adresse. Din PIN-kode sendes i posten en til to virkedager før kortet.

Dersom du har glemt din PIN-kode må vi bestille et nytt kort med tilhørende ny PIN-kode til deg. Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke noe arkiv på hvilken PIN-kode som tilhører deg. Nytt kort og PIN-kode kan du bestille selv på MinSide under «Aktivere og sperre». Du kan også sende en e-post til post@credits.no, eller ta kontakt med vår kundeservice på telefon 56 99 92 00.

Nei, det kan du dessverre ikke. Dette er på grunn av våre strenge sikkerhetsrutiner. Credits Gold skal være et kort som er sikkert å bruke, og det skal være vanskelig å svindle. Derfor er du nødt til å beholde den PIN-koden som sendes med kortet.

Dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt er det viktig at du melder fra med en gang. Kortet ditt kan du sperre på MinSide, eller ved å kontakte kundeservice. Gå til «Aktivere og sperre» for å sperre kortet via MinSide. Døgnåpen sperretjeneste når du ved å ringe telefon 56 99 92 00, eller +47 56 99 92 00 fra utlandet.

Den vanligste årsaken til at kortet ditt er sperret er at kortet har blitt misligholdt. Du vil da ha to eller flere forfalte fakturaer. Kortet blir ikke åpnet dersom ikke forfalt faktura er betalt.

 

For å kunne åpne kortet må du være a jour med dine månedlige innbetalinger. Du kan åpne kortet på siden «Aktivere og sperre», der velger du status «Aktivert». Merk at kortet ikke åpnes dersom du ikke har betalt dine forfalte faktura. Du kan også kontakte vårt kundesenter per e-post post@credits.no, eller på telefon 56 99 92 00.

Du kan søke om økt kredittgrense på MinSide, eller ved å kontakte kundeservice. Din søknad blir som regel behandlet innen 1 virkedag etter at den er sendt inn. Husk at for å kunne søke om økt kreditt, må du ha vært kunde hos oss i minimum 3 måneder og ikke ha forfalte faktura.

Vi kan overføre til din privatkonto dersom du fyller ut kontaktskjemaet her. Forespørsler om overføring blir behandlet innen 1 virkedag. Husk at vi kun kan overføre beløp inntil din disponible kreditt og du kan ikke ha forfalte faktura. NB! Vi overfører kun til kontonummer du står oppført som eier av.

Nei, dette er dessverre ikke mulig per dags dato.

Det kan være flere grunner til at kortet ditt ikke virker. Det kan blant annet ikke være aktivert, være ødelagt eller sperret.

 

Kortet er ikke aktivert?

Når du først mottar ditt kort er det ikke aktivert. At kortet ikke er aktivert betyr at det ikke kan benyttes på internett eller betalingsterminaler som er offline, som for eksempel på buss og fly. For å aktivere kortet må du bruke kortet med PIN-kode i minibank eller butikk, eller så kan du gå til «Aktivere og sperre» her på MinSide. Der velger du status «Aktivert» og trykker «Bekreft», ditt kort vil da aktiveres innen en time.

 

Kortet er ødelagt

Av og til så blir kort ødelagt det er det dessverre ingenting å gjøre med. Dersom dette er tilfellet kan du enten bestille nytt kort selv, eller ta kontakt med kundeservice.

 

Kortet er sperret

Dersom kortet ditt ikke fungerer kan det være på grunn av at det er sperret. For å sjekke dette kan du gå til «Aktivere og sperre» og se hva som står i feltet under «Status». Dersom kortet ditt er sperret, kan det være flere grunner til dette. Den vanligste årsaken til at kortet ditt er sperret er at kortet har blitt misligholdt. Du vil da ha to eller flere forfalte fakturaer. Kortet blir ikke åpnet dersom ikke forfalt faktura er betalt.

Du vil automatisk motta et nytt kort med tilhørende ny PIN-kode i posten i god tid før det gamle kortet utløper. Kortet kan brukes hele utløpsmåneden.

Faktura og Betaling

Faktura vil bli tilsendt til e-postadressen som du har oppgitt i søknaden. Denne vil du motta en av de første virkedagene hver måned. Forfall er den 20. hver måned. Du betaler fakturaen i din nettbank eller lokale bank, på samme måten som alle andre fakturaer. Kontonummeret for innbetaling er 3633.32.77160 og KID-nummeret ditt finner du på MinSide, tilsendt faktura eller ved å kontakte kundeservice. Dersom du ønsker å foreta en innbetaling utenom faktura kan du benytte samme konto- og KID-nummer.

Vi tilbyr dessverre ikke e-faktura eller avtalegiro per dags dato. Dersom du har vanskelig for å huske å betale regningen kan det være en god idé å sette opp et fast trekk på minimumsbeløpet fra din konto. Dette er noe du selv kan sette opp i nettbanken. Husk å sette beløpet høyt nok til å dekke minstebeløpet som varierer fra måned til måned.

Nei, det er ikke mulig å endre forfallsdato. Alle våre kunder har fast forfallsdato den 20. hver måned.

Med inntil 51 dagers rentefri betalingsutsettelse menes at du kan få opptil 51 dagers rentefri kreditt ved bruk av kortet til varekjøp. En periode blir beregnet fra den første til den siste dato i måneden. Det som brukes denne periode vil ha forfallsdato den 20 neste måned. Rentene begynner å løpe etter at faktura har forfalt, dersom du velger å fordele beløpet over tid. Ved minibankuttak og overføring til konto påløper det renter fra uttaksdato.

MinSide

Hva kan jeg gjøre på MinSide?

Her får du en full oversikt over alle kjøp og transaksjoner som du foretar med ditt Credits Gold kredittkort. Du kan blant annet:

  • Se saldo
  • Få oversikt over alle transkasjoner
  • Endre dine personlige opplysninger
  • Sperre og aktivere kortet
  • Søke om økt kredittgrense
  • Bestille forsikring

Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn på MinSide. Dersom du nylig er blitt kunde hos oss, tar det et par dager å ferdigstille profilen din. Prøv igjen om noen dager eller ta kontakt med kundeservice for å høre om statusen på kontoen din. Dersom kortet ditt er utløpt og aldri har vært i bruk, er det ikke lengre mulig å logge seg inn på MinSide. Vi kan selvfølgelig bestille et nytt kort til deg, det vil da være mulig å bruke MinSide som vanlig.